Sydney en Canberra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu Sydney en Canberra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu

Sydney en Canberra

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

04 Maart 2013 | Australië, Sydney

04-02-2013

Nou het heeft even geduurd, maar hier is weer een verslag!

We zijn in totaal 9 dagen in Sydney geweest. Een grote drukke stad, en er was elke dag wel wat te doen. Bij aankomst viel het ons meteen op dat er veel Aziaten waren. Veel Aziaten hebben een baan in Sydney. Zelfs zo erg dat je soms het idee hebt dat je in China bent ofzo..

Het Opera House was toch wel bijzonder, hier hebben we een rondleiding gehad. Helaas mocht niemand binnen in het gebouw foto's nemen, dus hebben we alleen maar foto's van de buitenkant! Het gebouw heeft totaal 102.000.000 dollar gekost!

Ook zijn we naar het Olympic Park geweest. Hier zijn de Olympische spelen in 2000 natuurlijk geweest. We hebben alle stadions, zwembaden en atletiek hallen gezien. Alleen het grootste stadion was gesloten, dat was wel jammer. Het is een mooi park, maar er wordt op dit moment te weinig gebruikt gemaakt van alle mooie sportfaceliteiten.

Vorige week zijn we ook naar de Blue Mountains geweest. Dit was een fantastisch mooi natuurgebied. De dichte eucalyptusbossen geven de lucht een blauwe gloed, vandaar dat deze bergen ook de Blue Mountains heten. Die blauwe gloed zorgde voor een prachtig ver uitzicht. Hier waren ook meters hoge watervallen en diepe ravijnen te zien.

We hebben een heleboel gezien. Waaronder ook nog China Town, The Sky Tower (uitkijkpunt in de stad), The Sydney Harbour Bridge, Musea, The Royal Botanic Gardens etc. Ohja... Uiteraard hebben we een dagje gebakken aan het beroemde Bondi Beach! (:

Afgelopen weekend zijn we in Canberra geweest. Dit was niet zo bijzonder. Gelukkig bleven we er ook niet zo lang. Hier hebben we het Australian War Memorial bezocht. Dit was heel groot. Daar zijn we een dag geweest. Gisteren hebben we het oude en nieuwe parlementsgebouw bezocht.

Nu zitten we in de bus richting Melbourne. Dit is ongeveer 9 uur rijden vanaf Canberra. We blijven ons verbazen over die afstanden en hoe groot Australië eigenlijk is. De steden lijken dicht bij elkaar te liggen op de kaart, maar vaak is het uren reizen. Tijdens de busreizen zie je dan ook uren helemaal geen dorp of stad. Alleen maar natuur om je heen, met een weg er doorheen!

Verder geven wij overal aan dat wij studenten zijn, dat scheelt ons een hoop geld in dit land... (:
Ze geven overal studentenkorting.
Gelukkig hoeven we het nergens aan te tonen met een studentenkaart ofzo!

De hostels zitten ons tot nu toe redelijk mee. Af en toe zitten er echt vreemde mensen tussen, en zijn er dingen echt smerig. Maarja, dat hebben we er (nog) wel voor over!

Het weer is hier tot nu toe goed. We hebben wel wat regen gehad, maar dat viel reuze mee. Over het algemeen is het rond de 27/28 graden en schijnt de zon. Zaterdag was officieel de koudste dag van de zomer in Canberra. Toen was het 17 graden. Dat is hier best frisjes.

In Melbourne gaan we kijken of het nu eindelijk gaat lukken om foto's op de site te zetten. Het internet is hier vaak erg traag, maar we doen ons best.

De groeten uit Down Under,

Rosan en Tim

• 04 Maart 2013 - 22:49

Sophie:

Hey daar!
    Dat klinkt allemaal goed weer! Die ervaringen en ontmoetingen in de hostels zullen jullie wel bijblijven, dat is ook juist wat je reis zo leuk maakt, ik kan al m'n hostels nog zo voor de geest halen :)
    Maar jeetje, jullie zijn nu al in Melbourne, dat gaat snel.
    Enjoy!
    X

• 07 Maart 2013 - 12:29

Mariette:

Zo, lekker cultureel bezig, zeg! En op zijn tijd een dagje beach! Daar zouden we hier wel wat voor over hebben....Kus

• 09 Maart 2013 - 14:16

Sanne:

Hoooi!

Leuke verhalen zeg, klinkt goed! En 17 graden een beetje fris? Pff.. Hier in Nederland gaat het alweer sneeuwen... Haha!
    Geniet ervan, ben benieuwd naar de foto's!

xx