Port Macquarie en New Castle - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu Port Macquarie en New Castle - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu

Port Macquarie en New Castle

Blijf op de hoogte en volg Tim

24 Februari 2013 | Australië, Port Macquarie

Op 12 februari kwamen we om 19 uur aan in Port Macquarie. Dit was een heel ander soort verblijf dan we tot nu toe hebben gehad. Het blijkt namelijk een camping te zijn. Maar op de camping staan een paar kleine huisjes. In een van die huisjes verbleven wij. We hadden een vier persoons kamer weer voor ons alleen, heerlijk!! En we hebben zelfs een zwembad een paar meter voor onze neus!
De volgende dag begonnen we met slecht weer. Als het hier regent, regent het ook goed. Echte tropische buien hebben we dan! We zijn naar het koala hospital geweest. Hier komen zieke koala's terecht of koala's die niet meer goed voor zichzelf kunnen zorgen. Het was niet zo'n groot ziekenhuis, het was kleiner dan we dachten. Wel bijzonder om er even geweest te zijn!
De 14e zijn we naar het Billabong Zoo en Koalapark geweest. Daar waren uiteraard vooral Australische dieren te zien: koala's, een krokodil van 4.06 m, wallabies en kangaroes. De wallabies en kangaroes liepen los op een groot stuk veld. Er zaten zelfs twee witte kangaroes tussen (albino's ofzo?). Heel gek om die te zien! De wallabies waren heel erg tam en die konden we dan ook aaien! Heel erg leuk om te doen! Vervolgens wilden we met de bus terug naar ons stadje. We waren keurig op tijd hij de bushalte, maar de bus kwam veel te laat aanzetten. We dachten dat het openbaar vervoer in Nederland slecht was. Nou, hier kunnen ze er ook wat van zeg.. Pfoe!
Vandaag onze laatste dag in Port Macquarie. We zijn even naar een rivier geweest waar veel pelikanen vliegen en zwemmen. Gek om ze in het wild te zien. Daarna nog even aan het zwembad gezeten en van de zon genoten. In het begin van de avond zijn we naar New Castle gegaan!

Yeah, we kamen aan in ons hostel in New Castle en we hadden weer een vier persoonskamer voor onszelf! Het moet niet gekker worden! Dit keer zaten we in een hotel. Dat betekent niet dat het er super luxe was, haha.
De eerste dag in New Castle, de 16e, zijn we naar een museum geweest. De meeste musea zijn hier gratis, daar houden we van! 's Middags zijn we met een gratis bus (ook al, yeah) door klein stukje van New Castle gereden. Daar zijn we af en toe uitgestapt om de omgeving te bekijken.
Wat trouwens erg belachelijk is: er is geen kookstel in dit hostel, zelfs geen magnetron. We zijn dus gedwongen om buiten de deur te eten.. Alsof Australië zo goedkoop is! Dat is dus een beetje jammer.. Verder is het rustig in dit hostel. Alleen jammer is dat er een vieze man in het hostel zit, die elke dag twee flessen wijn drinkt en op de bank hangt voor de tv.
De volgende dag hebben we een wandeling langs de stranden van New Castle gelopen. Eerst zijn we naar de vuurtoren geweest. Daar hadden we een mooi uitzicht op de zee en over de stad. Ook was er een jongen die daar zijn eigen muziek maakte. Relax om naar te luisteren. Rosan heeft zelfs zijn CD gekocht. Daarna zijn we doorgelopen naar Fort Scratchley, Ocean Baths en naar twee uitkijkpunten. Leuk om dit gedaan te hebben! Gelukkig was het lekker weer!
Maandag, de 18e, hebben we niet heel veel gedaan. We wilden naar twee musea gaan, maar een daarvan was gesloten en bij de ander hingen alleen schilderijen. Dat hebben we maar overgeslagen, dat boeit ons niet zoveel, haha!
Ook zijn we gaan sandboarden. Met een houten plankje van hoge zandheuvels af! En dat ging nog best hard! Tussen de Chinezen, ook weer een ervaring. We hebben lekker om ze moeten lachen. Daarna met de Ferry naar de overkant gegaan. Daar even rondgelopen en aan zee gezeten.

Vandaag vertrekken we uit New Castle en gaan we naar de echte grote stad: Sydney! Hier blijven we negen nachten. We hebben net alleen wel weer twee(!!) uur moeten wachten op de Greyhound bus. Belachelijk! Onze middag is Sydney is gelijk weg, zonde! Maar we zitten nu net eindelijk in de bus! We hebben weer een vier persoons kamer geboekt. Zullen we het weer voor onszelf hebben? We denken het niet in zo'n grote stad, maar we gaan het zien. Dat horen jullie de volgende keer!

Liefs, Tim en Rosan

P.S. Ondertussen zijn we alweer drie dagen, in Sydney, verder sinds het schrijven van het verhaal hierboven. Maar die verhalen volgen later!

• 24 Februari 2013 - 18:32

Mariette:

Volgens mij hebben jullie straks ook weer 3 maanden nodig om alle belevenissen te vertellen....Heel leuk om te lezen!! :)

• 24 Februari 2013 - 18:37

Mariette:

By the way, het is hier weer wit buiten...!!

• 24 Februari 2013 - 19:59

Yvonne:

Hoi Lieve Rosan ( en Tim),

Wat heb je het geweldig als ik zo je verslagen lees....Wat een ervaringen zal je op doen. Als je weer thuis bent moet je maar een foto en verhalen avond maken want je beleeft zoveel....! Echt top ik weet nog zo goed dat Anouk in China was en iedere keer een verslag maakte het was dan ook zo leuk omdat iedere keer te lezen en nou wacht ik telkens op een nieuw verhaal van jou......!
    Rosan ga er nog enorm van genieten en je hoort weer van me.

Een dikke kus van ons allemaal
    Yvonne