Tasmanie - Reisverslag uit Strahan, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu Tasmanie - Reisverslag uit Strahan, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu

Tasmanie

Blijf op de hoogte en volg Tim

29 Maart 2013 | Australië, Strahan

Lieve allemaal,

Ondertussen zijn we alweer tien dagen verder sinds ons laatste verhaal. We zijn gisteren vertrokken uit Tamanie en weer aangekomen in Melbourne.

We waren dus een aantal dagen in Launceston. Vanuit hier zijn we naar het Freycinet National Park gegaan. Daar heb je het bekende Wineglass Bay. Hier heb je echt ontzettend blauw water. Ik heb, geloof ik, nog nooit zo blauw en helder water gezien! Heel erg mooi! Vandaag hebben we ook onze eerste slang in het wild gezien.

Maar zo hebben we nog veel meel bergen en nationale parken gezien. Tasmanie bestaat namelijk voor 1/3 deel uit Nationale Parken. Genoeg te zien en te bewandelen dus. Ook hebben zijn we naar de Cataract Mountain geweest en naar de Bay of Fires. Hier hebben we een lunch gehad op de rotsen met uitzicht op de zee. Heel bijzonder.

Toen we in Devonport aankwamen, hadden we ongelooflijk slecht weer. Die avond hadden we regen, storm en onweer. Het bleek dan ook dat er over West-Australie een orkaan raasde, waar wij dus ook last van hadden. Maar goed, we mogen niet klagen over het weer. In Nederland is het nog steeds zo koud :(
Vanuit Devonport hebben we de kleinde dorpjes Stanley en Burnie bezocht. Allemaal oud en verlaten. We hebben in Devonport wel onze eerste boete gehad voor de auto: fout geparkeerd! Gelukkig was die maar 15 dollar!

Onze laatste bestemming op Tasmanie was in Strahan, daar verbleven we vijf nachten. Hier kwamen we weer op een camping terecht. Wij sliepen met zijn tweeen in een tweepersoonskamer. Niet verkeerd! Ook hier de eerste dag verschrikkelijk slecht weer gehad. 's Middags zijn we wel even naar Queenstown gereden, maar daar zijn we niet eens uitgestapt. Een klein dorpje dat bestaat uit 1 straat, niet heel bijzonder. De volgende dagen was het gelukkig beter weer. We zijn toen naar Franklin-Gordon Wild Rivers National Park geweest. Omdat het flink had geregend, moesten we sommige stukken door de modder lopen. Dit had wel weer wat! Ook zijn we naar het bekende Cradle Mountain National Park geweest. Hier hebben we een bergwandeling naar het Marions Lookout gemaakt. Vanaf hier hadden we prachtig uitzicht op de bergen en de meren.

O ja, in Tasmanie liggen OVERAL dode wallibies en kangaroos langs de weg. Heel zielig, maar ook erg vies!

En toen zaten de twee weken in Tasmanie er alweer op. We hebben nog ruim drie weken te gaan. In die drie weken gaan we nog met de Greyhoundbus naar Adelaide. Hier verblijven we vijf nachten. Vervolgens ook weer terug naar Melbourne. Vanuit Melbourne pakken we weer het vliegtuig en gaan we nog acht dagen naar Cairns en omgeving. Hier wilden we eigenlijk in het begin al naartoe, maar dat kon niet vanwege het slechte weer. En dan vliegen we weer terug naar Melbourne en gaan we alweer naar huis! Nu zijn jullie ook nog op de hoogte van onze laatste activiteiten.

Fijne pasen allemaal!
Tim en Rosan

• 29 Maart 2013 - 09:44

Casper:

Erg leuk die foto's bij het verslag! Ziet er heel mooi uit.
    Met een beetje geluk wordt het net weer iets warmer in Nederland zodra jullie weer hier zijn, het is hier nu inderdaad niet al te warm ;) Veel plezier bij de aankomende paar reizen en bezoeken.

• 29 Maart 2013 - 14:02

Mariette:

Ik zie dat jullie de auto hebben uitgezocht op Tim z'n jas! :)
    Minder charmant zijn natuurlijk al die kadavers....
    Nog wel zin om naar huis te komen? Is wel een stuk saaier hier.....X

• 29 Maart 2013 - 15:09

Anouk:

Wowiee, wat gaat de tijd toch snel! Zijn er al weer bijna 3 maanden voorbij! Zo te lezen genieten jullie nog steeds en aan de foto's te zien is het daar fantastisch! Jeetje wat een uitzicht! Maak er nog een paar mooie weken van! Vind het wel weer leuk dat je volgende maand thuis komt hoor Rosie hihi!

Dikke kus!!

• 29 Maart 2013 - 18:41

Sophie:

Ohhh mooie foto's hoor! Ziet er prachtig uit. En die wandelschoenen komen dus goed van pas ;) Gaaf hoor, hoeveel foto's hebben jullie intussen gemaakt? Die kangaroes zijn echt schattig samen. Hier is het verschrikkelijk, het heeft vanmiddag weer gesneeuwd. It's gonna be a white, white .... eastern! Liggen er daar ook paaseitjes in de winkels? :) Nou genieten nog maar voor de komende weken. Alles in je opnemen, opsnuiven! Wel jammer dat jullie nu een extra vlucht moeten maken om nog in Cairns te komen. Snorkelen daar bij het koraal? Dikke kus!!

• 29 Maart 2013 - 18:55

Hanneke:

Wat een mooie foto's. Het is zo heerlijk ongerept daar. Kunnen wij ons haast niet voorstellen. Het autootje lijkt wel wat op je moeders gebakje: je stuurt er vast zo mee weg, alleen aan de andere kant. Snelheidsbekeuringen kun je er haast niet mee halen. Veel plezier voor de komende 3 weken.

Groetjes,
    Hanneke

• 29 Maart 2013 - 20:26

WimJan:

dag lieve allebei: begrijp ik het nou goed, gaan jullie nog even 6000 kilometer heen en weer vliegen naar Cairns? Heel indrukwekkend allemaal. Wat is ons Nederland dan maar een minilandje! Heel veel plezier weer de komende weken! En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet...
    Kussen van WimJan

• 29 Maart 2013 - 23:56

Marian Gommers:

Geniet nog even van de laatste tijd in australie. Heel leuk om jullie verslag te lezen. En we zijn natuurlijk heel erg blij dat je wine glas bay zo moi vond, dat spreekt ons erg aan

• 05 April 2013 - 04:12

Wolly:

Hallo Tim en Rosanne,

Wat is het leuk om jullie reis te volgen, en foto's te bekijken. Heel bijzonder allemaal Australië komt nu hoger op mijn verlanglijstje te staan en Tasmanië mag er ook bij.
    Als ik jullie was zou ik daar nog even blijven. Hier is het gewoon nog winter :-)
    Voor min gevoel zijn jullie net vertrokken, maar ja 3 maanden vliegen voorbij. Geniet nog lekker samen daar de laatste weken zijn zo om.
    En iedereen zal straks weer blij zijn als jullie thuis komen.
    Hartelijke groetjes uit Zutphen

• 10 April 2013 - 22:54

Joke Van De Pol:

Hallo Tim en Rosan

Super leuk om jullie reisverslag te lezen,geweldig, wat hebben jullie al ongelovelijk veel gezien.Geniet samen nog maar van jullie laatste weken, en breng a.u.b de zon mee naar Nederland.
    Groetjes Joke van de Pol doeiii Tim genieten!!!!!!!!!

• 27 Augustus 2013 - 18:26

Cees Stokman:

Ik wil backpacken , gedurende 3 maanden, 1/2nov,dec,jan, 1/2 febr.
    In australie.Een jaar geden de oostkust gedaan met nieuw zeeland.
    Dat heel veel te bieden heeft kwa natuurschoon.
    Mn vraag kan ik 6 weken vertoeven op dit eiland Tasmanie, om de natuurparken te bezoeken en te genieten, of is dit te lang.
    Ik wil dit aan t einde doen, om dan via Hobart, melbourne naar amsterdam te vliegen.
    Thanks voor jullie ervaring,Cees.

• 27 Augustus 2013 - 21:22

Rosan:

Hoi Cees,

Wat gaaf dat je drie maanden gaat backpacken! Wat betreft Tasmanië: ik persoonlijk zou zes weken te lang vinden. Wij zijn er twee weken geweest en hebben vrij veel van het eiland kunnen zien. Ik denk dat drie, vier weken zeker wel genoeg is.
    Ik weet niet hoe je budget is, maar anders raad ik aan om een auto te huren. Openbaar vervoer hebben ze vrijwel niet in Tasmanië. Het is anders erg lastig om van de ene naar de andere bestemming te komen.

Hopelijk heb je hier wat aan. Veel plezier en succes!
    Rosan