Byron Bay en Coffs Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu Byron Bay en Coffs Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu

Byron Bay en Coffs Harbour

Blijf op de hoogte en volg Tim

11 Februari 2013 | Australië, Coffs Harbour

De avond dat we daar aankwamen zijn we samen uit eten geweest. Alleen een beetje jammer dat Tim z'n eten zo tegenviel..
De eerste nacht hebben we daar in die stinkkamer slecht geslapen. De airco deed het er niet, dus het was er lekker warm. Ondanks dat de airco kapot was, werd die wel gewoon aangezet. Tim sliep onder de airco, en die lekte enorm... Dus het bed, en sommige kleren waren zeiknat!

Zeven februari zijn we naar DE vuurtoren van Byron Bay geweest. Het was een behoorlijke klim naar boven, maar dan had je ook wat. Weer een prachtig uitzicht! Verder kregen we een kleine rondleiding in de vuurtoren. Daarna nog even op het strand gelegen. Die avond hebben we onze eerste maaltijd gekookt. Rijst met wat groente.. Bah, niet te eten, haha! (de andere dagen hebben we wel heerlijk gegeten (:

De volgende dag, 8 februari, hebben we onze eerste surfles gehad! Wat een ervaring. Eerst kregen we uitleg over de technieken en deden we met z'n allen een warming-up. Daarna op het zand de techniek geoefend om vervolgens deze in de zee toe te passen. Tim had de smaak snel te pakken, bij Rosan duurde dat wat langer. Maar wat is surfen ontzettend zwaar! Elke keer je surfplank weer optillen, tegen de stroming in de zee lopen, kopje onder, op je plankje proberen te staan, enzovoorts.. ondanks dat was het een hele leuke ervaring. Uiteraard had Rosan de volgende twee dagen weer ontzettende spierpijn. Tim had nergens last van, haha.
Byron Bay is een leuk, maar klein stadje. Er wonen daar hippies, mensen met dreadlocks in hun haar en mensen die van die wijde kleren dragen met allerlei kleuren. Dat geeft een bepaalde sfeer aan het stadje. Leuk om gezien te hebben!

De volgende dag zijn we weer uit Byron Bay vertrokken om naar Coffs Harbour te gaan. Dit was de eerste keer dat we met de busorganisatie Greyhound reisden. Na 3.5 uur reizen, kwamen we in ons volgende hostel aan. Hier hadden we een zes persoonskamer geboekt. Er was niemand anders in de kamer, dus die hadden we voor ons alleen, heerlijk! Hier hebben we een paar Nederlandse jongens ontmoet. Onder het hostel zit een club. Op zaterdagavond ging iedereen hier uit. Ook wij met de jongens hebben er even gekeken. Het was er erg leuk! Alleen drinken de Australiërs ontzettend veel alcohol, waardoor ze soms niet weten wat ze doen en tegen je op botsen. Elke keer verbazen we ons weer hoeveel ze drinken (met name de jongeren). En alcohol is trouwens in Australië ontzettend duur! Wij gingen om half 12 weer naar ons kamertje toe en slapen.

Tien februari zijn we met de bus naar het strand gegaan. Ook hebben we daar een wandeling gemaakt over een heuvel. Bijzonder was dat zo'n klein stukje heuvel al een beschermd natuurpark was. Vandaag een rustig dagje gehad.

Vandaag, de 11e, zijn we naar de Big Banana geweest. Dit is beroemd vanwege zijn bananenplanten. Hier kregen we filmpjes te zien over de geschiedenis van de bananen om vervolgens langs bananenplanten te lopen. Was wel interessant, alleen hadden we gedacht dat we meer te zien zouden krijgen en dat het groter was.

Morgen betrekken we hier om 3 uur 's middags om naar Port Maquarie te gaan. Daar blijven we 2 nachten.

Hier is het nog steeds prima weer, gemiddeld zo'n 30 graden met een zonnetje!

Liefs ons! Zes februari zijn we naar Byron Bay vertrokken. We hadden een prima reis gehad! We kwamen daar terecht in een tien persoonskamer. Wat een muf hok was dat zeg, bah! En dat werd elke dag een beetje erger. Na 3 dagen waren we wat dat betreft blij dat we daar weg konden!

Hier is het nog steeds prima weer, gemiddeld zo'n 30 graden met een zonnetje!

Liefs ons!

• 11 Februari 2013 - 20:51

Wolly:

Gaaf Gaaf en nog eens Gaaf.

Wat leuk om dit verslag weer te lezen, ik wil wel een kijkje nemen. Ik ga Marcel maar eens vragen om met mij Down Under te gaan.
    Het verslag lezen geeft al zin om te pakken...nu nog een aar maanden vrij....een rugzak en een ticket.
    meer heb je niet nodig :-)

wij genieten met jullie mee in het koude Nederland.

Groetjes Marcel en Wolly

• 12 Februari 2013 - 21:24

Mariette:

Ja, dat klinkt weer (bijna) allemaal fantastisch en het is zeker om jaloers te worden.
    En Roos, fijn om te constateren dat je spieren het nog doen ;)
    Hoe gaat het jullie rug en die backpack?

Kus!

• 13 Februari 2013 - 19:26

Sophie:

Surfbabe en surfdude! Hoop dat jullie daar foto's van hebben kunnen maken, gaaf hoor. Lijkt me inderdaad ontzettend vermoeiend maar erg leuk om te doen.
    Oh het is hier zo koud, laat die winter maar voorbij zijn!
    Ik ben ook benieuwd hoe de backpack bevalt :)
    Ook al plannen om het binnenland in te trekken? Have fun! X

• 13 Februari 2013 - 20:49

Casper:

Tjonge zeg, wat een leuke activiteiten! Het valt me wel op dat je steeds het water opzoekt ;)
    Eerst zit je vast in het water, dan ga je kanoën en nu weer surfen! Al geloof ik dat de temperatuur dusdanig hoog is dat je wel behoefte hebt aan het water :)

Net als de rest ben ik erg benieuwd naar alle foto's van de avonturen die jullie beleven! Als ik het zo lees moet het wel mooi en groots zijn.

Groetjes Casper

• 18 Februari 2013 - 21:44

Caroline :

Hallo, ook ik volg jullie reisverslag. Wat ontzettend heerlijk moet het zijn om elke dag leuke dingen te beleven. Wij zijn jaloers op jullie warme zonnetje.
    We hopen dat jullie nog veel mooie dingen zien, geniet er van samen.
    Liefs van Caroline en kinderen