het begin - Reisverslag uit Nerang, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu het begin - Reisverslag uit Nerang, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu

het begin

Blijf op de hoogte en volg Tim

26 Januari 2013 | Australië, Nerang

Lieve allemaal,

Jullie hebben allemaal een op een reisverslag zitten wachten, daar is die dan!! We hebben hier in Nerang niet hele goeie internetverbinding, dus vandaar dat het even duurde..

Op een extra stop in China en het vieze vliegtuigvoedsel na, hebben we een goeie reis gehad. Nu zitten we bij de familie van Tim. Een groot, luxe huis met een zwembad. De familie doet allerlei dingen met ons en laat ons van alles zien. Dat is erg fijn!

We zijn woensdag naar een national park geweest. Daar hebben we prachtige vogels mogen voeren. Ook hebben we van een mooi uitzicht mogen genieten over de bergen. Deze dag hebben we onze eerste kangaroe in het wild gezien!
Donderdag zijn we naar Surfers Paradise geweest, een van de bekendste stranden in Australie. Hier hebben we een gebouw van 332 meter bezocht en hebben we weer van het volgende mooie uitzicht mogen genieten.
D
Gister zijn we naar Brisbane geweest. Daar hebben we de winkels bezocht (erg veel shopping malls hier in Aussie). Ook hebben we botanische tuinen en aangelegde parken gezien. Jammer dat het de geleden regende.. Het heeft hier tot nu toe elke dag geregend!
Vandaag is het hier Australian Day, een soort koninginnedag.. Ze hebben hier mensen thuis uitgenodigd en wordt er de hele dag uitgebreid gedronken.

Vanaf maandag gaan we echt backpacken. Dan begint het avontuur pas echt! We gaan eerst iets naar het noorden, naar Sunshine Coast. Dan gaan we terug naar Brisbane en gaan we naar Melbourne.

Liefs van ons!

• 26 Januari 2013 - 16:25

Sophie:

Hey sis and cousin!

Die extra stop in China zal wel even een onaangename verrassing geweest zijn. Ik had al uitgerekend dat jullie om half 11 of half 12 NL tijd zouden arriveren in Brisbane. Dus dat het een langere vlucht was dan werd gedacht. Maar veel spleetogen om jullie heen gehad? Geslurp? Vervelende kids? Of kreunende oudjes?
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Veel regen dus, maar ook zonneschijn, getuige jullie profielfoto! Ziet er goed uit! Had wel verwacht dat internet daar beter zou werken, jullie zelf vast ook :)
    Hoe zit dat dan met mobiel internet? Betaal je je daar niet scheel aan?
    Jullie hebben al mooie dingen gezien en meegemaakt. Wat aardig dat Tim z'n nicht jullie zo rondtoert.
    Ik zie op googlemaps dat je van sunshine coast naar melbourne in 20 uur kan reizen met de auto.
    Joh, kippenstukkie! ;) Kunnen jullie dus echt wel een heel end het binnenland in, met bochten door het land reizen.

Hug!

• 26 Januari 2013 - 16:48

Mariette:

Hallo lieve allebei,

Ja, het was fijn iets te horen en ging er natuurlijk van uit dat internet het prima zou doen daar.
    Maar de mail hiervoor was ook heel welkom.
    Jullie in de regen, dat had je toch zeker niet verwacht, na dagenlang het journaal, krant en weerbericht te hebben gevolgd....Maar blijkbaar is de temperatuur niet verkeerd, te zien aan de foto..
    Wij hier nog in de sneeuw en ijzel, gelukkig zal dat volgende week over zijn.
    Heerlijk dat jullie zo goed opgevangen zijn!!

Roos, ik hoop dat het zo goed blijft gaan met je lijf, zo lang als op de heenreis ben je nog nooit wakker gebleven. Geen pil of drankje genomen??

Ben reuze benieuwd naar jullie volgende verslag, maar vooral eerst genieten!
    Kus!!

• 27 Januari 2013 - 10:42

Tim En Rosan:

Hoi,
    we hebben uiteraard veel spleetogen in het vliegtuig gehad. Chinezen die slurpen, in hun neus peuteren en kinderen met poepbroeken, bah!

Mam, had op de heenreis een slaappil ingenomen, maar dat mocht niet baten. Geen oog dicht gedaan.

Verder vandaag niks gedaan vanwege de tropische regen hier. Het zwembad is al bijna overstroomd. Zoveel regen kennen we niet!

Kus kus

• 27 Januari 2013 - 15:41

Bea:

Hey vakantieganger[s]

Tot zover alles prima lees ik, de bewoners zijn erg nieuwsgierig hoe het met je gaat.
    Dus maar eens even gekeken in je reisverslag, fijn al die slurpende en peuterende mensen om je heen maar ja je bent wel wat gewend toch??
    Hier is het koud en vies de sneeuw is bijna weg en ook wij verlangen naar de zon.
    geniet er nog even van en we blijven je volgen.

Groeten en veel vakantieplezier
    Huize Johanna
    Bea en de rest.

• 27 Januari 2013 - 17:05

Rutger:

Hey Australië gangers,

Lekker hoor dat die familie je overal mee naar toe neemt. Dan weet je zeker dat je niet stil zit;) Veel succes morgen met het echte backpacken. Maar als ik dat zo allemaal hoor komt dat vast helemaal goed. De regen is niet heel chill maar zal ik dan maar het zonnetje naar jullie sturen:P

succes deze dagen,
    Rutger