Alweer naar huis... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu Alweer naar huis... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu

Alweer naar huis...

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

19 April 2013 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Dit wordt waarschijnlijk ons laatste berichtje op onze site... een gek idee eigenlijk. Onze reis is alweer zo goed als voorbij.

De afgelopen week hebben we nog een prachtige week in Cairns en omgeving gehad. Na wat natte dagen, hebben we eigenlijk alleen maar mooi en zeer tropisch warm weer gehad.

Afgelopen zondag hebben wij een waterval tour gedaan. Tijdens deze tour zijn we door het plaatsje Babinda gereden. Dit is de plaats van de suikerindustrie in de regio. Tevens is dit de plaats waar het het meeste regent in heel Australie. Er kan daar in een dag net zo veel regen vallen als in Londen in een jaar... Dat is niet voor te stellen. Het record dat gemeten is, is negen meter regen in een jaar!!

Tijdens de waterval tour hebben we verschillende watervallen gezien, en we hebben op verschillende prachtige plekken gezwommen. De aller mooiste waterval die we gezien hebben was ongeveer 18 meter hoog. Deze waterval heet Millaa Millaa Falls. We kunnen de foto's nog niet op de site zetten, maar kijk gerust voor een foto op google!
We zijn met de bus ook gestopt bij het plaatsje Yungaburra. Hier leeft de Platypus in het wild... helaas hebben we deze niet gespot!

Afgelopen woensdag zijn we met de boot naar het Great Berrier Reef gegaan. Dit is het grootste koraalrif van de wereld. Het was toevallig de mooiste en warmste dag van de week, dus daar hadden we mazzel mee gehad. We hebben op twee plaatsen gesnorkeld. De onderwaterwereld was echt prachtig. Niet te geloven wat er onder water allemaal leeft daar. We hebben ook KLEINE haaien en schildpadden gezien.

Ik (Tim) was een beetje te ver gezwommen... hierdoor werd ik opgehaald met een klein bootje. De instructeur had gezegd dat ik aardig snel zwom. Volgens hem had ik geen 100 meter verder moeten zwemmen, omdat daar het koraal ophield, en dat er daarna grote haaien zwemmen. Een gek idee...

Gisteren zijn we van Cairns naar Melbourne gevlogen. Helaas hebben we een slecht hostel gehad, waardoor we geen oog dicht hebben gedaan vannacht. Dus hopelijk halen we dat in het vliegtuig weer in. Vandaag hebben we onze laatste dag hier gehad. Vanavond laat vliegen we naar Guangzhou (China). Hier blijven we bijna een dag. Vanuit daar vliegen we door naar Amsterdam. Hier zullen we zondag morgen vroeg aankomen.

Al met al hebben we een fantastische reis achter de rug. Het was het allemaal waard! Wat we op internet hebben gezet, zijn nog maar kleine deeltjes van de reis. We hebben te veel gezien en gedaan om even op internet te zetten...

Tot snel in Nederland en bedankt voor het volgen van onze reis!

Rosan en Tim

• 19 April 2013 - 20:14

Sophie:

Top dat jullie zo'n gave laatste week hebben gehad! Een hele voorspoedige terugreis gewenst, met hopelijk beetje slaap (vergeet je oordoppen niet ;)) en zin jullie weer te zien!!
    Kus!

• 20 April 2013 - 13:50

Sanne:

Hoooi!

Jeetje wat is dat snel gegaan! Ik ben benieuwd naar je verhalen!

Groetjes Sanne