Adelaide en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu Adelaide en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu

Adelaide en Cairns

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

12 April 2013 | Australië, Cairns

Hallo allemaal!

Weer even een berichtje vanuit Australië. Wij zijn na de aankomst in Melbourne doorgereisd naar Adelaide met de nachtbus. En tja, slapen lukt dan niet echt! Bij aankomst in ons hostel in Adelaide, zag alles er redelijk netjes uit. Maar hier hadden we ons echt in vergist. Het was één grote bende. In de keuken was geen afzuiging, waardoor alles naar eten stonk. Tevens hebben we de hele week dezelfde theedoeken en vaatdoek gebruikt. Ja, daar krijg je niet de meest frisse geuren van!
In onze slaapkamer bleek dat de afvoer niet werkte. Er nam een Chinees een douche, en de slaapkamer stond binnen 10 minuten onder water. Het water kwam zo door de muur in de slaapkamer. Zowel in de keuken als slaapkamer waren kakkerlakken. Op een nacht had Tim letterlijk een grote kakkerlak in z'n bed...

Maarja, genoeg over die ellende... We hebben het wel overleefd... (:
Adelaide zelf is een redelijk grote, gezellige stad. Het is er allemaal wat gemoedelijker dan in Melbourne en Sydney. We hebben hier elke dag mooi weer gehad. Zo rond de 28/29 graden. Dus dat was niet verkeerd. Wij zijn in totaal 5 dagen in Adelaide geweest. Hier hebben we een aantal dingen gezien, waaronder het beroemde shopping Centre Rundle Mall, the Adelaide Botanic Gardens, het badplaatsje Glenelg en het Belair National Park. Afgelopen zaterdag op zondag nacht zijn we weer terug gereisd maar Melbourne.

Afgelopen dinsdag zijn we vanuit Melbourne naar Cairns gevlogen. Hier is het op het moment regenseizoen... Dus het regent hier dan ook echt DAGEN achter elkaar met een temperatuur van 28-30 graden. Dat maakt het soms wat benauwd. In Cairns kan het zelfs zo erg regenen, dat er in een half uur net zo veel regen kan vallen, als bij ons in een jaar! Niet te geloven. Gelukkig maken we dat hopelijk niet mee. We hebben vanaf dinsdag ook alleen maar regen gehad. Gelukkig valt de hoeveelheid tot nu toe mee. Doordat het zo warm is, is het ook minder erg om nat te worden.

We zijn in Cairns naar het Tjakupai Aboriginal National Park gegaan. Hier hebben we van alles geleerd over de cultuur van de Aboriginals. Hier hebben we onder andere ook boemerang leren gooien en geleerd hoe je via een verlengstuk een speer wel 125 meter ver kan gooien. In Cairns zelf, zijn veel aboriginals. Helaas zijn deze mensen vaak arm, drinken veel en hebben vaak geen werk.

Vrijdag hebben we een dagtour naar het Daintree rainforrest, Cape Tribulation en Port Douglas. Die dag hebben we een aantal wandelingen door het regenwoud gemaakt. Ook hebben we een cruise over de Daintree River gedaan. Langs deze rivier leven veel krokodillen en slangen. We hebben 2 krokodillen, een python, een gekko en grote regenwoudkikkers gezien. Het is gek om met een bootje over een rivier te varen, waarvan je weet dat er ontzettend veel krokodillen zijn. Bij het strand van cape Tribulation hebben we een stop gehad om even naar het toilet te kunnen... Er stond een klein toiletgebouw midden in het regenwoud. Hier zaten serieus de grootste spinnen van de wereld in hun grote spinnenweb!

Aan het strand werd duidelijk verteld dat er absoluut niet gezwommen mocht worden. Dit omdat er in het regenseizoen grote kwallen aan de kust zitten. Als je hier door gestoken word, is de kans groot dat je het niet overleefd. Al met al hebben we veel enge beesten gezien, maar het was het allemaal waard.

Wij zagen dat de weersvoorspelling langzaam beter word. Als we nog een mooiere dag mee kunnen pakken, gaan we nog een dag snorkelen in het Great Berrier Reef. Dit schijnt het mooiste rif van de wereld te zijn. Hier kunnen we wel zwemmen, omdat daar geen kwallen zijn. Er is genoeg te doen in de omgeving van Cairns. Dus we vermaken ons prima.

De 18e vliegen we naar Melbourne. Daar blijven we een dagje, om vervolgens door te vliegen naar Guangzhou en Amsterdam. Het is een gek idee om er aan te denken dat het bijna afgelopen is... Het gaat allemaal zo snel! ):

We hopen dat we het warme weer mee kunnen nemen naar Nederland. We doen ons best! (:

No worries,

Rosan en Tim

• 12 April 2013 - 18:12

Sophie:

Hahaha, al die herinneringen aan crappy hostels, die onthoud je het best! Leuk :)
    En die enge beesten, wel op de foto gezet toch? Wil wel bewijs zien straks natuurlijk, anders zijn het alleen maar sterke verhalen ;)
    Hoop absoluut dat jullie nog het rif kunnen zien! Liefs

• 14 April 2013 - 21:28

Hanneke:

Geweldig zoveel natuur! Alleen mogen ze wel uit je bed wegblijven, toch?
    Ik hoop dat jullie nog een mooi snorkel dag kunnen doen. Het moet onder water geweldig zijn!

Groetjes,
    Hanneke

• 15 April 2013 - 22:02

Ilse:

Hey lieve zus en neef,
    Fijn dat het toch weer wat beter weer is. Lekker dat bruine kleurtje behouden ;) Hier is het gelukkig ook al veel beter dan eerst.
    Maar jeetje, wat hebben jullie al veel gezien zeg! Ik word wel jaloers van al die mooie verhalen. Kan niet wachten om alle foto's te bewonderen.
    See you soon!!! Nog een paar daagjes, geniet nog even!
    Dikke kus!!

• 17 April 2013 - 23:09

Mariette:

Heerlijk al die vieze en gevaarlijke beesten, echt iets voor jou Roos!
    Is nog eens wat anders dan een ordinaire zilvervis!
    See you soon!! kus!