Melbourne en Tasmanië - Reisverslag uit Launceston, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu Melbourne en Tasmanië - Reisverslag uit Launceston, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu

Melbourne en Tasmanië

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

17 Maart 2013 | Australië, Launceston

Daar zijn we weer!
Na een lange busrit waren we 's avonds laat aangekomen in Melbourne. Hier zijn we uiteindelijk 8 dagen gebleven. Melbourne is een mooie, drukke stad. Het is de op één na grootste stad van Australië. In de tijd dat wij hier zijn geweest, was het erg warm. Elke dag is het tussen de 33 en 38 graden geweest. Dus we hebben liters water weg gedronken...
Helaas hadden we in het Hostel geen airco.

In Melbourne hebben wij dingen gezien als China Town, The Botanic Gardens, the Shrine of Remembrence, het parlementsgebouw etc.

Wij zijn ook naar het grootste Cricket stadion van Australië gegaan. Hier kunnen ruim 100.000 toeschouwers een wedstrijd bekijken. In dit stadion hebben we een rondleiding gehad en we hebben naar de cricket wedstrijd mogen kijken.. Een culturele ervaring, maar wat een ontzettend saaie sport is dat zeg!

Ook zijn we naar een groot overdekt stadion geweest. Dit wordt gebruikt voor Australian football, rugby, voetbal en concerten. De dag voor dat wij er waren, was er nog een concert van Kiss geweest.

Wij zijn woensdagavond naar de Queen Victoria night market geweest. Hier was het druk. Er waren kraampjes, straatmuziekanten, entertainment, lekker eten, drinken en veel gezelligheid.

Uiteraard zijn we een dagje naar het strand geweest met dat warme weer, St. Kilda Beach. Dit was niet zo bijzonder, maar wel verkoelend!

Afgelopen maandag hebben we de Great Ocean Road tour gedaan. Dit was erg mooi. We hebben de 12 Apostels, London Bridge, mooie uitzichtpunten, grotten en stranden gezien. We hebben gezwommen in fantastisch helder water, in een kliff aan de Ocean Road. Er waren op die plek niet zo veel toeristen, dat maakte het ook nog wat specialer. De Ocean Road is iets om nooit te vergeten.

Afgelopen woensdag zijn we met het vliegtuig van Melbourne naar Hobart gevlogen. Dit is de hoofdstad van Tasmanië. Bij aankomst hebben we een auto gehuurd om mee rond het eiland te reizen. In Hobart zijn we 3 dagen gebleven. Donderdag zijn we met een busje vanaf het hostel naar de top van Mount Wellington gereden. Vanaf daar zijn we naar beneden gelopen door de wildernis. Dit deden we met een aantal mensen uit het hostel. Dit was een mooie ervaring. Die dag zijn we ook naar Richmond geweest. Dit was een piepklein historisch dorpje. Hier stond de oudste brug van Australië... Maar dan hadden we ook wel meteen alles gezien. (:

We hadden bij aankomst in Hobart veel nieuwe boodschappen gehaald voor onze reis door Tasmanië, deze zijn de volgende dag gestolen. Dit was een beetje vervelend. Toen we eenmaal nieuwe dingen hadden gehaald, bleek opnieuw wat gestolen te zijn... dit keer gelukkig alleen het vlees.

Wij zijn gisteren naar Launceston gereden. Onderweg in de auto hadden we verschrikkelijke regen. Gelukkig schijnt de rest van de dagen het zonnetje!

In totaal blijven we vier dagen in Launceston. Vanuit hier gaan we een aantal plaatsen bezoeken. We blijven in totaal 14 dagen op Tasmanië.
Het weer is hier een stuk minder warm. Tussen de 17-20 graden elke dag. Rosan draagt lange broeken en vesten... Ze heeft nog net geen muts op. Ik vind het zelf een prima weertje na al die warme dagen.

Nou...
We hopen jullie hiermee weer even op de hoogte te hebben gebracht.

De groeten vanuit Tasmanië!
Rosan en Tim

• 17 Maart 2013 - 17:00

Mariette:

Nou, kijk maar uit voor die grijpgrage handjes. Maar ja, liever de boodschappen dan jullie persoonlijke paperassen of zo...
    Verder zien jullie ontzettend veel. Het is goed om er een verslag van te maken, want anders weet je straks niet meer wat je allemaal hebt beleefd....;)
    Blijf genieten!! XX

• 17 Maart 2013 - 21:47

WimJan:

vermoedelijk ben ik al te oud voor dit soort rondreizen: hoe past het allemaal in je hoofd? Echt geweldig wat jullie allemaal al gezien en ervaren hebben. Raakt het niet een beetje op?
    En dat het even wat minder warm is, lijkt me inderdaad heerlijk na 38 graden. In geval van nood kan ik nog wel een schapenwollen vest missen...

• 17 Maart 2013 - 22:20

Casper:

Als ik het zo weer lees hebben jullie weer fantastische avonturen beleefd. Bij elk onbekend begrip kijk ik weer even op google wat het is. De Great Ocean Road ziet er inderdaad indrukwekkend uit met die enorme stenen die daar zomaar in de zee staan!
    Hopelijk hebben jullie nog een hoop mooie activiteiten in petto, waarvan wij weer een leuk reisverslag kunnen lezen :)
    Nog ontzettend veel plezier!