Update van afgelopen week. - Reisverslag uit Cooroy, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu Update van afgelopen week. - Reisverslag uit Cooroy, Australië van Tim Rosan - WaarBenJij.nu

Update van afgelopen week.

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

05 Februari 2013 | Australië, Cooroy

Cooroy, 05-02-2013

Wij hebben een paar nachten doorgebracht bij een oom van Tim.

Vrijdag zijn wij met een 4WD bus naar Fraser Island geweest. We moesten eerst naar Rainbow Beach om vanuit daar met een ferry naar Fraser Island te gaan. We hebben vervolgens een groot stuk over het strand gereden. 80km/h was toegestaan langs het strand, 50km/h op de offroad binnenwegen. Prachtig om zo hard over het strand te scheuren. Op de binnenwegen hebben we veel gehobbeld en gestuiterd in de bus. Maar het was het zeker waard! We zijn daar naar Lake McKenzie geweest. Dat was erg mooi... Witte stranden, helder warm zoet water, een felle zon en midden in de natuur. Hier hebben we uiteraard gezwommen. Doordat je er niet kan komen met een normale auto, was het er helemaal niet druk. Verder hebben we ook een stuk van het regenwoud op Fraser Island gezien.

Vrijdag avond hebben we met mijn oom een potje Australian Bowls gespeeld. Dat is een grote sport in Australië. In Nederland hadden we er nog nooit van gehoord. Grappig om eens te doen, al snapten we de regels eigenlijk niet. P:

Maandag hebben we een kano tocht gedaan op de Noosa River bij The Everglades. Wij waren serieus de enigen die de gehele route hebben gepeddeld! Vandaag heeft Rosan flink spierpijn, maar dat gaat vanzelf wel weer over. Haha..

We hebben afgelopen week ook regelmatig het stadje Noosa bezocht. Daar zijn we vooral naar het strand geweest. Ook hebben we de stad en het National Park even gezien. Hier hebben we onze eerste koala's gespot.

Woensdag vertrekken wij naar Byron Bay. Dat ligt onder de Gold Coast. We wilden eerst naar het Noorden, maar het openbaar vervoer en het weer, laten dat nog niet overal toe. Tevens zegt iedereen hier, dat het beter is om naar het zuiden te gaan. Dus wij gaan nu die richting op reizen.

We zullen proberen om binnenkort wat foto's op de site te zetten.

Oja, voor de mensen die willen weten wat voor weer het is hier: Het is hier elke dag rond de 28-32 graden. Niet verkeerd. Elke dag zwemmen, veel drinken etc. Maar met een windje er bij is het goed te doen.

Veel liefs vanuit Australië!
Rosan en Tim

• 05 Februari 2013 - 07:02

Michiel :

JA! Byron Bay moet je zeker doen, is zo gaaf! En met een groep kanoën daar in zee en dolfijnen bekijken is een MUST see.. Ook die wandelroute vanaf de Vuurtoren naar beneden is mooi!

• 05 Februari 2013 - 09:31

Rinke:

Tim,

Veel plezier nog met je reis! Ben ontzettend jaloers. Ga je verhalen zeker volgen! ohja de groeten van Vincent haha

• 05 Februari 2013 - 22:03

Sophie:

Klinkt goed, vast gespiekt op google, ziet er prachtig uit :)

• 07 Februari 2013 - 17:10

Rutger:

Wow super lekker weer ik mag wel onder de zonnenbank als je zo bruin terug komt haha. Het klinkt in ieder geval als het paradijs daar. Je hebt dus de goede bestemming gekozen. Xjess

• 08 Februari 2013 - 17:17

Mariette:

Nou, klinkt allemaal prima! En dan te bedenken wat julie nog meer te zien en ervaren krijgen.
    Wij zitten hier wel gewoon tussen de sneeuwbuien....:( X

• 10 Februari 2013 - 20:44

WimJan:

Lieve Rosan en Tim,

wat een enorme afwisseling in jullie belevenissen, het weer (wat een uitersten!) en de mensen die jullie hebben ontmoet. Het lijkt me heerlijk als je in een vreemd continent in het begin zo lekker op sleeptouw wordt genomen. En deze week dus alleen op pad. Dat moet geweldig spannend zijn. Ik probeer jullie plekken via google maps te volgen. Dan besef je pas wat een onmetelijk groot land dit is. Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen! Heel veel reisplezier! Dikke kussen voor Rosan en een hug voor Tim.

• 11 Februari 2013 - 20:42

Wolly:

Hallo Tim en Rosan,

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Een erg mooi land Australië, echt zome'sr heerlijk. Geniet lekker van jullie reis, op naar het volgende bestemming en voor ons een nieuw verslag.
    We hopen binnenkort ook nog wat foto's te mogen zien.

Groetjes Marcel, Wolly en Vincent